Waarom content marketing en sociale media je meest waardevolle SEO-tools zijn

Online marketing
SEO

Content marketing? Informeert en entertaint je publiek.

Sociale media? Is ideaal om je content te gaan promoten.

SEO? Zorgt ervoor dat je content wordt gevonden in zoekmachines.

Juist toch? Fout! Deze werken alle drie samen voor hetzelfde doel: op zoek gaan naar relevante informatie voor je publiek. Door de groei van organic online marketing, verbaast niemand het dat deze drie aspecten vandaag onder dezelfde naam vallen. Wanneer deze drie aspecten gaan samenwerken kunnen ze klanten aantrekken en leiden tot meer verkeer naar uw website. Dit wordt veroorzaakt door een verandering in Google ’s algoritmes, die nu ook signalen van sociale media gaan verwerken in hun waarderingen. Om uw marketingplan vandaag te doen werken is het belangrijk om te weten hoe content marketing, sociale media en SEO samenvallen in één en dezelfde strategie.

Hieronder illustreren wij aan de hand van 5 tips hoe content marketing, sociale media en SEO vandaag samenwerken.

1) Google gebruikt Twitter om nieuwe content te ontdekken

Het internet is één extreem grote bibliotheek die elke seconde uitbreidt. Google verzamelt contentpagina’s tijdens het crawl-proces en maakt vervolgens een index, zodat we weten waar we zaken kunnen vinden. Dit proces wordt voor Google heel vervelend aangezien de data en content die elke dag wordt geproduceerd gigantisch is. Twitter is hierin dan ook een enorm hulpmiddel voor Google. Factoren zoals het aantal retweets, hoeveel mensen getweet hebben over de inhoud en de periode van wanneer de inhoud wordt gedeeld, komen allemaal in aanmerking bij het indexeren van de inhoud. Content indexatie is heel belangrijk voor SEO, hoe sneller je de inhoud van uw website kunt geïndexeerd krijgen, hoe sneller je door Google zal beloond worden én het organisch verkeer naar uw website zal stijgen.

2) Delen op sociale media is het nieuwe link building

Één van de factoren die Google in rekening neemt zijn het aantal links die verwijzen naar jouw website. Met andere woorden, hoeveel stemmen je website krijgt van andere websites. Google kiest er vanaf nu voor om naar social media kanalen te kijken zoals tweets, Facebook posts,.. Sociale media en SEO werken vandaag samen om uw website de beste linkbuilding te geven.

3) Zorg voor een extra effect met uw invloed op sociale media

Eenvoudig gezegd, Google zal je blog posts, content en website hoger waarderen wanneer gezien wordt dat je een erg betrouwbare bron bent. Geloofwaardigheid, wordt berekend aan de hand van hoeveel personen terug naar je website gaan linken. Google houdt hierbij ook rekening met je invloed op sociale media. Dit wordt bepaald door 3 verschillende factoren: relevance, reach, resonance. Je kan zelf bepalen hoe je op deze 3 factoren scoort door jezelf 3 vragen te stellen.

  1. Is je content die je deelt relevant voor je bedrijf?
  2. Hoeveel mensen kan je bereiken met de content die je deelt op sociale media?
  3. En zijn de mensen die je inhoud delen waardevol voor jou?
seo tools

4) Google houdt van Google+

Google houdt rekening met je aanwezigheid op Google+. Hou er rekening mee dat de content die je plaatst op Google+ ervoor zorgt dat je nog hoger gewaardeerd wordt in de zoekmachines.

5) SEO is niet langer louter technisch

Content is king. Google wilt de beste, meest relevante content. Hierdoor zal je beloond worden met de hoogste waardering. Google kijkt naar het soort content dat je deelt met mensen, in plaats van het aantal keywords dat je kan plaatsen in blogposts op je website. Technische aspecten zoals H1, URL, meta descriptions en title tags zijn nog steeds belangrijk. Maar nog belangrijker is het feit dat je best de keywords gebruikt om vragen te beantwoorden die zeker gesteld worden door gebruikers. Bijvoorbeeld is het beter om “grasmachine” te vervangen door “ hoe werkt een grasmachine”. Dit zorgt ervoor dat je content creëert die waardevol is voor gebruikers.

Wat kunnen wij voor jou doen?

Uw aanwezigheid op sociale media telt. Het is vandaag niet enkel en alleen belangrijk voor uw consumenten, bovendien leiden ze extra bezoekers naar je website én zorgen ze voor een hogere waardering in zoekmachines.

- SEO & het opzetten van een campagne op Google Adwords

- Het opzetten van een social media strategie en de verdere uitwerking

- Via een samenwerking de content van uw website beheren

Interesse? Neem gerust contact op met ons!

Deel deze blog

Veel mensen zeggen dat de GoudenGids duur is... maar krijg je dan ook waar voor je geld? Wij zochten het uit! Een bedrijf is…
Heel wat bedrijven werken met heel specifieke machines, en hiervoor zijn er nog geen programma's ontwikkeld om de historiek…
Het ondertekenen van papieren documenten brengt altijd overlast mee. Een papiertje kan verloren gaan, of het komt niet snel…