Bind uw klanten aan uw webshop met een loyalty programma!

Webshop

Wanneer u van plan bent een webshop op te richten, moet u rekening houden met de volgende stappen:

  1. U richt een gebruiksvriendelijke webshop op
  2. U trekt klanten aan via een online marketing campagne
  3. U moet uw klanten kunnen behouden

Aangezien vandaag de concurrentie online heel sterk is, zijn deze twee laatste stappen niet altijd even gemakkelijk in te vullen. Online marketing campagnes vragen namelijk veel tijd en geld. Hierdoor wordt het nog belangrijker om uw bezoekers, en voornamelijk uw klanten te behouden. Met een loyalty programma kan u de laatste stap van het proces oplossen. Via onze loyalty module kan u herhalingsaankopen stimuleren. Hierdoor stijgt de interactie tussen u en uw klant, waardoor de klant zijn band met het merk sterker zal worden.

Hoe binden? Wat binden?

Er zijn verschillende manieren om klanten te binden, maar het beste blijft nog altijd klanten met iets te belonen. Dit is waar onze loyalty module in actie komt.

Klanten ontvangen spaarpunten bij elke aankoop, bij het delen van hun aankoop op bijvoorbeeld Facebook, het inschrijven op de nieuwsbrief of als ze gedurende een bepaalde periode geen aankoop hebben verricht. Nadien kunnen ze hun spaarpunten inwisselen voor een specifiek product of een korting op hun volgende bestelling.

loyalty programma

Iedereen wint met deze module

De klant wordt beloond om bij u aan te kopen, u als handelaar ontvangt gratis reclame door het delen van een aankoop of u kan gericht reclame sturen om zo de klant te heractiveren.

Hoe gaat het in zijn werk?

Met onze loyalty module kunnen de klanten van uw webshop punten sparen op twee verschillende manieren:

  • Beloningssystemen: het stimuleren van waardevol gedrag door middel van het koppelen van een beloning (punten) aan dit gewenste gedrag. Waardevolle handelingen van bezoekers zijn bijvoorbeeld: zich registreren op de webshop, inschrijven op de nieuwsbrief, het delen van de webshop op sociale media, een productreview schrijven,…
  • Spaarprogramma: het belonen van aankopen met punten. Met deze punten kan gespaard worden voor producten of aankopen.

Het voordeel van het Magento Loyalty programma is dat u zelf als webshopeigenaar kan bepalen wanneer klanten punten krijgen en waarvoor deze punten ingezet worden. Je kan hier heel creatief mee omgaan, zo kunnen punten ook ingezet worden om de verzendkosten te betalen. Ook kan je hiermee bepaalde producten in de kijker zetten, door extra punten toe te kennen aan een bepaald product op uw webshop.

Bovendien is het implementeren van een loyaliteitsprogramma een éénmalige investering waar u veel rendement mee kan ophalen.

Bent u geïnteresseerd om deze module toe te voegen aan uw webshop? Vraag hier uw offerte aan!

Deel deze blog

Veel mensen zeggen dat de GoudenGids duur is... maar krijg je dan ook waar voor je geld? Wij zochten het uit! Een bedrijf is…
Heel wat bedrijven werken met heel specifieke machines, en hiervoor zijn er nog geen programma's ontwikkeld om de historiek…
Het ondertekenen van papieren documenten brengt altijd overlast mee. Een papiertje kan verloren gaan, of het komt niet snel…